Wednesday 16 May 2012

aku manusia lemah

aku makhluk Tuhan.aku lemah.tak kuat.
dunia ini membebankan aku.aku keseorangan.mencari teman.
perlu tempat bergantung.bkn hanya sekadar ibu bapa.
aku hampa,sedih.begitu banyak dugaan.tohmahan pada diriku ini.
tak lepas itu semua.aku redha dgn cabaran itu.

aku lemah.tak kuat.terseksa.
tiada masa yg sesuai.nak luah pada siapa.
aku manusia lemah.bkn menceritakan keburukan.
bukan membuka pekong busuk .tapi aku tak tahan.tak larat nak hadapi.
kadang2 aku pasrah.pasrah dgn alam.keadaan.masa
bertikam lidah dgn aku.aku tak suka

lagu jadi peneman ku .aku sendirian.
pelindung kala aku sendirian.
manusia lain anggap aku bagaikan tiada masalah.
aku sorokkkan semua itu dengan gelak ketawa
dengan senyuman.
aku tak cerita semua itu
tapi akhirnya semua itu membebankan aku.

aku terpaksa hadapi seorang diri.
ya Allah kuatkan aku.
kuatkan aku .kuatkan aku.
aku lemah.
Kau sahaja yg boleh kuatkan aku.
...............................................................................................................................................................

2 comments:

  1. ni lah jadinya bila kita hanya bergantung kpd manusia ttpi tidak kpd Sang Pencipta.kan ??kan??

    ReplyDelete