Thursday 24 May 2012

petanda ape ini?

adalah amat pelik dan memeningkan kepala aku bila aku berperangai pelik sejak2 akhir ni.
aku dgn tetiba mndengar ikim di radio.mndengar ceramah..amat pelik.aku bukan insan mcmtu.
ini pelik.amat pelik.sungguh pelik.
haha..mungkin Allah dah jentik hati aku.mungkin..
aku dah lama tak baca Al Quran..apatah lagi memegangnya
aku dah lama tak memuji Allah..tak berzikir..
aku dah lama tak dgr lagu nasyid..hampir 2 tahun..
dan tidak semena mena aku dgr lagu nasyid
lagu yg memuji Allah
yg berkaitan Islam
keindahan Islam..

mungkin hati aku sudah jauh dari Allah.
mungkin dah jauh aku menyimpang.
mungkin Allah nak tarik aku.
mungkin nak selamatkan aku daripada terus lalai.

Alhamdulillah..
sedar diri ini tidak alim
juga bukan insan yg baik budi pekerti.
aku sering lupa siapa diri aku sebenarnya
aku hanya hamba kpd sang Pencipta

manusia
hati sering dibolak-balikkan oleh Allah
menguji tahap keimanan
ternyata imanku kurang
masih tidak mantap.

Ya Allah.aku bkn hambaMu yg baik.
tapi aku akan cuba.
terus pimpin ku agar aku terus mencari redhaMU.

2 comments: