Monday 4 June 2012

hospital macam ni ke??

aku tak tahu lah memang suasana kat hospital macam ni.aku dah lame tah masuk hospital..adalah dalam 10 tahun lebih tak menjejakkan kaki ke hospital..adalah lah jugak rindu pada bau2 ubat,bau lantai ,,haha..macam2 lagi la..tp yg agak kelakarnye..haha...meh aku story jap..

aku sampai kt hospital pukul 10.30 pg tp aku baru dapat jumpa doctor pukul 12.30 tgahari.memang menguji kesabaran akusungguh masa tu..haha..dgn bapak aku yg hilang entah ke mana.maka tinggal lah aku seorang diri bersama sepasang tongkat yg sellau menjadi peneman hidupku kini..ditambah lagi dgn sebotol air 100 plus dan surat kabar..aku duduk la kat kerusi yg panjang.hmmm...sblh aku ada la sorg perempuan ni.muka toyer je..haha..aku yg sakit ni pon boleh je cool n steady cm org tak sakit..

5 minit pastu aku dah bohsan tahap hanjing..so aku bagi la sape2 duduk kt tempat aku.haha..pelik kan..
aku nak cite kat sini yg tym tu org ramai gile kat hospital..time tu la..mmg cm pasar.sesak gile..tmpt duduk pon full.siap berebut nk duduk..org yg tak sakit kebanyakannye yg dpt duduk..org yg sakit pulak berdiri..hayya..dunia sudah terbalik maaa..punca???tanya diri sendiri la..adakah manusia di zaman moden ni semakin tak prihatin dgn keadaan??atau pun manusia semakin mementingkan diri sendiri??dan hanya menutup mata melihat penderitaan dan kesusahan org lain..hayya..patutnya org yg tak sakit ni bg la tmpt duduk dorg tu kt org yg lebih memerlukan..ish2..aku plak yg serba salah duduk n nmpak org sakit ngah berdiri..ish2.

konflik yg kedua..aku saje biarkan suratkabar aku kt ats kerusi sbb aku susah nk pegang..yellaaa..dua2 tangan aku pgg tongkat..aku hanya ada dua tangan..kiri dan kanan.sob3..so lame pastu tetiba da sorg minah ni ambik suratkabar aku then bace..ok lagi..tp yg tak tahan tu siap main passing2 lagi suratkabah aku tu..tym tu cm da bengang sikit la..dahla tak minta izin..tp bila aku pikir balik,,hmmm takpela..kau bace la..haha

20 minit kemudian.....jengjengjeng

time ngah syok2 tgk tv tu aku tibe2 dgr ada sorg pakcik ni marah2..aku tak tahu pahal..gile hape..memekak kat hospital..haha..hmm...lama pastu.pakcik ni rupanya tak puashati ngn service yg diberikan oleh staff hospital..haha..lama pastu bapak aku pulak yg mengamuk .yela..ward dah la jaoh..boleh pulak staff tu sruh aku p sndiri kat ward tu..pala hotak anda..dah la aku pakai tongkat..silalah beri belas kasihan anda tu..ish2..


ok chaw...selesai

1 comment: